Verslag 1, 26 september 2017

Het eerste overleg met de leerlingenraad heeft al weer plaats gevonden. We hebben met elkaar besproken wie er voorzitter en notulist is en de taken zijn verdeeld. Er zijn drie onderwerpen besproken:
  • Er zijn te weinig tennisballen -> twee leerlingen van de leerlingenraad gaan kijken of wellicht de tennisvereniging nog oude ballen heeft.
  • De tafeltennistafel zou geschilderd worden in de zomervakantie maar dat is niet gebeurd vanwege de hoge kosten. In overleg met Jürgen kijken we welke andere mogelijkheden er zijn om de tafeltennistafel op te knappen dan wel te vervangen.
  • Als kindcentrum vinden we het belangrijk dat we ook van de kinderen horen wat zij belangrijk vinden als zij onderwijs krijgen van ons. We hebben met elkaar besproken welke ontwikkelingen er allemaal zijn in onze maatschappij die maken dat we ander onderwijs en opvang dienen te bieden aan de kinderen t.o.v. 20 jaar geleden. De kinderen noemden zelf mooie voorbeelden: er is steeds meer geautomatiseerd en gedigitaliseerd: mobiele telefoon, ipad, huishoudelijke apparaten, de elektrische en zelfrijdende auto. In de groep zien de kinderen ook dat we steeds meer werken met andere vormen van onderwijs zoals: coöperatieve werkvormen en digitale leermiddelen. Het komende jaar gaan we samen kijken welke ideeën kinderen hebben waardoor zij denken dat zij nog beter kunnen leren en zichzelf kunnen ontwikkelen.
Verslag 2 3 november 2017
Dinsdag 7 november heeft de leerlingenraad overleg gehad.
  • Er zijn nieuwe tennisballen; Renske had deze meegenomen.
  • De tafeltennistafel gaat in het voorjaar ingeruild worden. Dit kost bijna net zo veel geld als de oude tafeltennistafel opnieuw te laten schilderen.
  • We hebben met elkaar besproken waarom we in de leerlingenraad wilden en wat we willen leren.
  • We gaan voor een leerlingenraadoverleg in de groepen vragen of er nog onderwerpen zijn die we kunnen bespreken.
  • We hebben met elkaar een filmpje besproken om erachter te komen wat vinden we fijn bij ons op het kindcentrum.